Deze geweldige foto’s zijn afkomstig van Geoff Goodall , hij is een Australische man die zijn liefde voor vliegtuigen al zijn hele leven heeft gehad.Na over en weer gemaild te hebben met hem kon SID deze foto’s plaatsen op de website. Hier zijn we erg blij mee en kunnen wij u ook laten genieten van deze prachtige foto’s! Hartelijk dank Geoff Goodall.
Klik op de foto om deze te vergroten
-
-
Shell Oil Co gebaseerd Consolidated PBY-5A Catalina JZ-POA in Biak , Nederlands Nieuw-Guinea 1955-1960. gezien bij Hong Kong-Kai Tak mei 1962 , vliegtuig is met pensioen en verslechterende door het weer. Foto : Peter. R. Keating
-
-
Mei 1962 ,dit vliegtuig van Shell Co’s PBY-5A JZ-POD , was na de inspectie uitgevoerd door HAECO in Kai Tak niet meer bruikbaar en werden beiden vliegtuigen ( foto 1 en 2 ) tot de schroothoop verbannen het jaar erop .Foto : Peter R.Keating
-
-
Shell Oil associate Nederlandsche Nieuw Guinea Petroleum Maatschappij verving de Catalinas met Grumman Wilde eenden. Hier is JZ-POB op een rivier in Nederlands Nieuw-Guinea. Foto : Frank Smith collectie
-
-
Mallard JZ-POB werd verkocht aan een Australische chartermaatschappij East Coast Airways en werd overgebracht overzee van Biak naar Australië in 1962. Voor het afwerken van haar Australische certificering, werd het overgenomen door Trans Australia Airlines VH-TGA voor toeristische vluchten in Queensland Great Barrier Reef. Deze foto bij Melbourne in augustus 1963 is uit de The Collection p.2960-0043
-
-
Nederland Marine / MLD gestationeerd Catalinas in Biak, in Nederlands Nieuw-Guinea tot ze niet meer gebruikt en gesloopt werden in 1956. PBY-5A 16-217 werd behouden voor weergave op Biak luchthaven in de jaren 1960
-
-
KLM DC-3 JZ-PDF bij Kai Tak Vliegveld , mei 1962 voor onderhoud door HAECO. Het werd geplaatst in Nederlands Nieuw-Guinea waar het werd verhuurd aan Kroonduif, maar met behoud van KLM markeringen.Foto : Peter R.Keating
-
-
Een gehavende kleur kant van JZ-PDF op de wekelijkse Kroonduif service aan Lae in Australische toegediend Papoea-Nieuw-Guinea tijdens de vroege jaren in 1960. De DC-3 was voor het uitvoeren van mag-controles aan de baandrempel aan de rand van Huon Golf
-
-
JZ-PDC in Kroonduif kleurenschema, ook in Lae vroege jaren 1960, met een Trans Australia Airlnes DC-3 geparkeerd achter. Toen Indonesië controle kreeg over West-Nieuw-Guinea, nam Garuda het vliegtuig over in 1963
-
-
Garuda DC-3 PK-BBP in het Indonesisch West Iran, het voormalige Nederlands Nieuw-Guinea, in de jaren 1960
-
-
Kroonduif had vier Schotse Aviation Twin Pioneers. JZ-PPW werd gefotografeerd bij Biak in de vroege jaren 1960
-
-
Kroonduif vijf DHC-2 Bevers, samen met de Twin Pioneers, werden overgebracht naar Garuda
-
-
Missionary Aviation Fellowship USA gele Cessna 180 JZ-PTF werd overgezet van Nederlands Nieuw-Guinea naar Australië in 1961 voor doorverkoop. Gezien op Melbourne-Moorabbin in augustus 1961 voordat het werd verkocht aan Air Mist aan werd het een sproeivliegtuig VH-IAM Foto: The Collection
-
-
Gloednieuwe Cessna 180F JZ-PTL bij Sydney-Bankstown in januari 1963 net uit de krat. Het was toen overgezet naar de basis Mission Aviation Fellowship USA bij Sentani, Nederlands Nieuw-Guinea. Na de Indonesische overname werd de Mafair vloot opnieuw ingeschreven in het PK-MP blok, deze 180F werd en is nog steeds een PK-MPF. Foto :Rod Adam
-
-
Mafair VS gele Cessna 180D PK-MPA was een JZ-PTC geweest. Het vliegtuig was in Melbourne in 1965 voor door verkoop in Australië. Mafair had de gedwongen nationaliteit registratie verandering in een nogal flagrant stijl gemaakt. Foto : Peter F. Limon
-
-
Een ander Mafair gele Cessna 180D PK-MPB bij Moorabbin op 17 april 1965 had JZ-PTD, wat op de foto kan worden gelezen onder de vleugel Twee weken later, op een vlucht naar Sydney om te worden verhandeld op een nieuwe Cessna, stortte het neer in de buurt van Mittagong
-
-
Sentani, West Irian 1968. Merpati Nusantara Lycoming zuigermotoren Pilatus Porter PK-NPO met de enorme uitlaat pijp. Foto door Jim Miller en Ben Dannecker
Bron : Geoff Goodall Aviation History